torsdag 2 januari 2014

2013: 424 timmar och ett pajdiagram

eller
Nytt år, nya tag

Föregående år skrapade jag ihop 424 träningstimmar, att jämföra med 600 timmar året dessförinnan. Nå, det finns inte lika mycket tid att träna med ett heltidsjobb, så är det ju. Träningsmängden varierade över året, gick ut hårt, ökade när värmen kom och gjorde en total störtdykning där i augusti/september. Hoppsan. Det hände en del saker i livet utanför bloggen och en del saker som skymtat förbi i bloggen. Lycka och glädje i livet sitter i alla fall inte i antalet träningstimmar man reggar på Funbeat, så mycket kan jag säga med säkerhet :-)

Cykling har varit den enväldige giganten i min träningskalender, mountanbike i första hand förstås. Så ska det fortsätta! Något annat som jag vill ska fortsätta är min relativa tur med skador och sjukdomar - blott en redig förkylning och en stukad tumme är inte mycket att gnälla över såhär i efterhand. 

Har förstås en del nya funderingar, mål och utmaningar inför 2014. Jag kanske rentav har planer på att sätta på mig en nummerlapp i något sammanhang...? Fortsättning följer i ett annat inlägg. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar