söndag 18 september 2016

Linslusat i media igen

Var ett tag sen sist ;)

Den här bloggen drar visst fortfarande till sig en del sökträffar om mountainbike i Umeå, fastän jag dragit ner på den skriftliga aktiviteten en hel del senaste året. Nu senast var det Västerbottens-Kuriren som hittat hit till sidan då de återigen ville göra ett reportage om MTB, med fokus på den sociala, sköna stighängscyklingen som vi mestadels ägnar oss åt. Och eftersom det ändå var ett par år sen jag senast predikade om cykling i lokaltidningen så nappade jag återigen för att få sprida ut hur kul (jag tycker att) det är att stigcykla. Med det sociala i fokus var även Lena och Martin med på reportaget som blev riktigt bra och inspirerande. Hade jag inte redan varit cykelbiten hade jag nog kunnat bli det efter att ha läst artikeln. Tyvärr ligger den bakom en betalvägg på VK så jag kan inte länka den direkt, men den finns här: http://www.vk.se/plus/1792408/mountainbike-ett-socialt-intresse

Det blev även ett andra media-inhopp på kort tid när Västerbottens Mellanbygd besökte vår andra Girl Ride i Bygdsiljumsbacken. På samma sida som artikeln om att det blir skid-bra spår i Burträsk i vinter ;) 

Det är kul att få förmånen att sprida cykelinspo till folk som vanligtvis inte hör till målgruppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar