fredag 10 april 2015

Bra fredag: både mek och cykling

Fredagsmys

Hips vips så blev mitt kök förvandlat till cykelverkstad. Mekstället framför spisen, verktygen på köksbordet, oljefläckar på golvet framför vasken, en arom av organiska lösningsmedel toppade anrättningen. Hade beställt ny bakväxel och lite annat smått/gott från bike-discount.de. När bakväxeln ändå skulle bytas passade jag på att byta växelvajrarna, något som borde ha gjorts för ungefär ett år sen annars. Och så pimpade jag till det med en bash i passande storlek, den tidigare skänkes-bashen var några storlekar för stor. Gjorde även slag i sak och monterade bort den oanvända fast ändå trasiga remoten till gaffeln. Hur lång tid denna omfattande operation tog i anspråk törs jag inte spekulera i, men jag vet att blodsockret var nere i fotknölshöjd mot slutet och det var tur att (nästan) allt fungerade som det skulle vid det slutliga testet i mekstället.



SLX Shadow Plus.
Ett mekställstest är dock inget riktigt test, klämde därför in en liten provcyklingsrunda mellan middagen och mörkrets intåg. Omställningen till sommartid gillas starkt! Letade bland stigarna i Röbäck, kammade nästan noll, bara några fåtal meter här och där utan is eller snö. Men det är på gång, har en känsla av att de bara stigarna finns alldeles nära, det gäller bara att leta på rätt ställe så det blir nog cykla av i helgen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar