söndag 22 mars 2015

Magisk skare i vårvintertiden

Nya linjer genom skogen

Det är en alltför kort tid på året skaren ligger så hård och stabil att den bär för cyklister, kanske är det delvis därför det känns så magiskt. Utan att vara bunden till stigarna genom skogen ligger alla alternativ plötsligt öppna, ocyklingsbara hällar ligger dolda under snöns mjuka former och möjligheterna känns oändliga. Som gjort för att bara leka runt och testa nya vägar! Att döma av fnittret jag hörde från hon som följde bakom i mina spår var det ett riktigt höjdarpass, det var inte bara jag som njöt av det Röbäcks-skogen hade att bjuda på i solnedgången :) 




2 kommentarer:

  1. Det där fnittret du hörde kom från hjärtat. Jag fick en dos cykeleufori, det var länge sedan sist. Jag vill snart ha en ny dos!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog måste vi snart få en ny dos!! Just idag ser solen ut att göra ett bra jobb med snön, sakta sakta rinner den iväg, tänk om vi kan cykla riktiga stigar innan veckans slut =)

      Radera