torsdag 29 maj 2014

Flåspass med syrliga ben i försommarkyla

Låtsades att jag var en snabb-cyklist

Behövde få ur mig mycket kroppslig energi på kort tid. Transformerade mig ytterst tillfälligt och lite halvt till att vara en wannabe-XC-cyklist som pressar i jämnt och högt tempo över en lite längre sträcka. Huga så jobbigt, men väldigt effektivt sett till mitt syfte. Körde Hundspåret vid Nydala, tekniskt lätt och snabbkört, tyvärr med några segment seeeega myr/träsk/kärr. Så fort underlaget tillät försökte jag dock stå på, benen brände, bröstkorgen kändes för liten. Det var nästan lite otäckt, hade inte ens nå fika med mig!
Jag blev åtminstone trött och rastlösheten lämnade mig för en stund. Och det är ju alltid härligt att få komma iväg till skogs en stund mitt i veckan.
Må ni alla nu få en fin långhelg!





1 kommentar:

  1. Känner igen mig så i texten "Jag blev åtminstone trött och rastlösheten lämnade mig för en stund". Jävligt nice tur ser det ut att ha varit :)

    SvaraRadera