fredag 18 september 2015

Regn - men vem är gjord av socker?!

Solskenscyklist i regn

Brukar vara rätt mesig när det kommer till väder, men jag är varken lika söt som eller smälter lika lätt som socker i väta - alltså företog jag mig ändå en cykeltur under regntunga skyar, genom flera skurar, längs genomblöta stigar i hemmaskogen. Dessutom var jag mycket sugen på att provköra mina nya knäskydd som anlände i veckan. Inget höjer väl cykellusten så mycket som att testa nya prylar ;)
Regn innebar förstås droppar på kameralinsen och imbildning, den mörka skogen tarvade lite längre exponeringstider, det bildmässiga resultatet från turen blev som det vart. Det blev lite stämningsfullt ändå, det var inte som att jag såg så värst mycket skarpare med mina egna ögon heller, med stänk både ovanifrån och underifrån.
De nya knäskydden då? Dainese Trail Skins blev det den här gången, de halvgamla IXS Flow börjar bli lite slappa i resåren och jag vill ha något lite mjukare och smidigare för stigcykling. Det är dessutom kul att prova något nytt märke. Nu blev det inget riktigt test-test eftersom jag höll mig upprätt hela tiden, all den lömska blötman till trots. Komforten var dock bra, typ fit-and-forget. Kände inte av dem och glömde snart bort att jag hade dem på. Storlek small sitter bra runt mina taniga ben. De skyddade bra mot mina vanligt förekommande knäkontakter med reglagen under styret och de passerade det inte alls särskilt vetenskapliga testet av falla-på-knä-på-parkettgolvet utan minsta antydan till obehag. Känns som bra skit och för 630 kr på Chainreaction tämligen prisvärda också.

Vattendroppar, imma, men fin skärpa på nya knäskydden!


Blött, halkigt, förrädiskt. 

Övar på wheelie drops! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar