torsdag 3 september 2015

Bike rally-stig och snabbhetspiller

Hemmastigarna

Det är inte dumt att bo nära skogen alltså, 1 minuts asfaltstransport sen tar stigarna vid. Lyx! Vi var ut och rullade stigsnuttar nära hemmet som ingick i 2012 års upplaga av Umeå bike rally, det lilla lokala wannabe-enduro evenemanget som då kördes i Röbäck. Vore kul om rallyt kunde återuppstå i någon form, nån borde göra nåt liksom...
Likt föregående tur var det soligt och det fotades och filmades och instagrammades live från skogen. Lugn tur ungefär lika mycket stillastående som i rörelse. Det är tröttsamt att vara trött får jag säga, men med doktorns piller ska jag väl snart bli snabbare/piggare/mer människa. Eller bara smal(are). "Värsta bantningspillret ju!" var det nån som sa om min nya ordination, men det är väl ändå det minsta jag behöver för tillfället. Nåväl, huvudsaken kropp och knopp kommer in i matchen snart, vill kunna ta vara på slutklämmen av cykelsäsongen och gå stärkt in i vintern och, så småningom, mot öppet spår i slutet av februari!

Snyggcykeln!
Instragrammande cyklist med tillhörande Commencal.
Hej pillerburk! 

2 kommentarer:

  1. Hurra för snabbhetspiller! Men fasen, bara du inte försvinner! :) Massa hejarop och önskningar om snabb effekt! Och ja, det är inte utan att jag saknar Röbäckskogen, den är goo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag hade verkligen inte planerat in en deff nu, i synnerhet som det inte finns något att deffa fram efter den här sommaren :D Tack och tack. Kan nog tro att Röbäcksskogen saknar dig också!

      Radera