onsdag 20 maj 2015

Nya löparskor i minimalistisk stil

Välkommen Merrell och Inov8

Mina nu utslitna Salomon terrängskor har nått den aktningsvärda åldern av 5 år. De har burit mig ganska många mil längs stigar och småvägar, tack för det. Jag tänker helt sonika hoppa över deras pensionering och skickar dem direkt i graven, de är verkligen utom all räddning. I dess plats kommer två par nya, lätta skor som jag har väldigt höga förväntningar på. Ska det här bli skorna som får mig att tycka löpning är roligt? Första provturerna är lovande, jag gillar konceptet med tunna, lätta nästan odämpade skor. Återkommer med några längre utläggningar när jag hunnit samla på mig några mil. Stort tack till MajaNorthsport som hjälpte mig att prova ut dem! (Ja, vi känner varann och jag bjussar gärna på gratisreklamen ;) )

Merrell Pace Glove & Inov8 X-talon 190

Från ett av de första passen med barfotaskorna, vänjer kroppen långsamt
med korta pass i sandgropen. Träningsvärken efteråt är inte nådig, de
korta och försiktiga passen till trots. 


Bilderna som inte riktigt nådde fram till att bli första-foto för inlägget. En liten titt bakom kulisserna vid plåtningarna som föregår blogginläggen ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar