torsdag 6 december 2012

Vinterjogging

Burr, människan är verkligen inte skapt för kyla. Tre lager kläder och ändå småhurvas man. Trots kylan orkade jag inte dra mig iväg till gymmet idag heller, det fick bli uteträning trots allt. En joggingrunda på dryga 7 km fick runda av dagen.
Slitna, sunkiga, trofasta Salomon löparskor.
Har fortfarande inte fått någon riktig styrsel på vinterträningen, skulle ju försöka styra upp det med en fin veckoplanering men Livet har kommit i vägen och jag har inte riktigt haft tid/ork att fundera mer på det. Träningen blir som den blir, känner efter dag för dag vad jag är sugen på. Idag vann lustigt nog löparskorna och det blev faktiskt ett riktigt behagligt pass där ute på de snöiga vägarna. Så pass behagligt att jag faktiskt kan tänka mig att göra om det ganska så snart igen.

2 kommentarer:

  1. Vinterlöpning kan vara riktigt mysigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tydligen så kan det det. Funderar på att ta ett till pass redan idag.

      Radera