söndag 16 december 2012

Och plankandet då...?

Det har varit väldigt tyst från mig på plankningsfronten när det gäller den där utmaningen. Finns en orsak till det förstås... De goda nyheterna för denna vecka är att jag ökat min plankningstid med 100% på sju dagar, i siffror innebär det dock bara att 30 sekunder blivit 1 minut. För tre veckor sen stod jag i drygt 3 minuter, därefter gick det utför - min rygg är helt kajko. Stel, spänd och halvlåst. I plankposition eller vid armhävningar känns det som att någon kör in ett spjut mellan ländrygg och bröstrygg typ. Det släpper lite grand när jag styrketränar, och dagens minut i plankan kunde jag prestera just efter ett styrketräningspass för överkropp. Men därefter stelnar jag till igen. Jag borde nog ta och boka in en massagetid till veckan, för så här kan man inte ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar