lördag 29 december 2012

Årskrönika 2012: Oktober - December

Oktober kom med höst och rotblöta, leran stänkte och löven föll.
I ruskvädret letade jag mig tillbaks till IKSU och kom igång med styrketräningen igen och körde intervaller på Wattbike.
Det högst inofficiella MTB-racet Umeå Bike Rally kördes i Röbäcksskogarna en småregnig och kall söndag.
Ö-vik slog på stort med tävling och gratis lift för att fira säsongsavslutningen av Höga Kusten Bike Park, det blev också säsongsavslutning för min dämpare. Det var dock inte slut med skogscyklandet för det, med lånad cykel gick det ändå att få till en superfin tur runt Tavelsjöberget.
För att stilla abstinensen efter en egen, brukbar skogscykel i väntan på dämparservicen så köpte jag mig en liten lekhoj som duger fint för att trampa runt på stigarna hemmavid.
November inleddes inte särskilt lyckat. Vi skulle återigen cykla vid Tavelsjö men rundan fick ett alltför snabbt slut efter en osmidig OTB och mosade framtänder som krävde ett akut tandläkarbesök. Klantigt...
Så jag fick äta soppa ett tag, köra mer spinning och testcykel och gymma lite grand. Fast det dröjde inte så värst länge innan jag kunde cykla lite försiktigt i skogen igen.
Mot slutet av månaden blev det riktigt blött, kallt och mörkt. Det blev svårt att motivera cykelpass utomhus, körde bara en handfull MTB-pass, övrig tid hängde jag på IKSU.
Snön kom på allvar i början av december, det blev ännu mer motigt att ta sig ut med cykeln, Gammlia förärades ändå med ett besök.
Fast mest blev det ändå spinning och styrketräning. Allt för att undvika snön, även om jag lite lätt motvilligt tog mig ut på landsvägen någon gång emellanåt.

[Lämnar några tomma rader för ev. påfyllnad ifall det händer något mer under årets sista dagar]

Hände inget omvälvande i slutet av 2012, men jag nådde upp till de 600 träningstimmarna till slut. 2012 var ett bra år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar