fredag 14 december 2012

Det här vill man inte se som cyklist

Väderprognosen alltså... om jag bara kunde skulle jag lätt välja att gå i ide nu. Skidåkarna jublar ikapp, som cyklist vill jag inte gå utanför dörren förrän i maj. Inomhusträning it is then. Distanspass står på schemat för morgondagen, stillasittande, stillastående pannbensträning - allt för att hålla cykelbenen vid liv tills det blir läge att betvinga skogens stigar igen.
Och för att inte bli en gnällblogg så ska jag återigen försöka hitta något positivt med årstiden. Dagens positiva vinterupplevelse får nog vara att det är rätt trevligt att återigen kunna botanisera bland julölen på bolaget.

2 kommentarer:

  1. Testade Sigtuna Midvinterblot, god så det smäller om det! Du får gärna haka på i längdspåret om du vill :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade jag haft kvar skidorna så kanske att jag hade varit lite frestad, men de är sålda sen länge och inte särskilt saknade. Håller mig till IKSU på heltid jag :)

      Radera