tisdag 28 februari 2012

Upp- och nervända veckan

Det gapar tomt i träningskalendern. Andra åtaganden har trängt undan allt vad motion och träning heter. Men det må så vara, en vecka utan träning kan säkert vara bra för kroppen. Knoppen får jobba desto hårdare, imorgon vid den här tiden kommer den pressas till max...

Innan veckans slut så räknar jag ändå med att ha hunnit med några träningspass! Helgens höjdpunkt blir Vasaloppscyklingen på IKSU, ett långpass spinning parallellt med skidåkarnas framfart i fäders spår. Hade hört ryktas om att de 80 platserna är grymt eftertraktade så jag satt beredd för att boka en plats där vid natten mot söndag och jag var inte ensam - hela bokningssystemet segade ner så snart klockan slog midnatt och platserna släpptes. Kan inte ha tagit mer än 15-20  minuter innan alla platser var tagna. Den lilla gröna pluppen skvallrar dock om att jag hann med att få mig en cykel, trots den virtuella anstormningen av träningssugna IKSUiter.








Vinnartiden i Vasaloppet brukar väl hamna runt 4 timmar? Det blir en fin genomkörare för benen, det är inte sååå mycket längre än de längsta långpassen jag hittills kört på spinningen. Det blir säkert skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar