söndag 12 februari 2012

Jag kunde inte hålla mig; test av nyköpta leksaken!

Lättade på börsen och inhandlade en Garmin Forerunner 110 idag. Alltid lika roligt att skaffa nya tekniska prylar! Det är alltså en GPS-klocka med pulsmätare (eller säger man pulsklocka med GPS?) av relativt simpelt snitt som kommer ge mig lite mer träningsdata att analysera.
Jag tar helt fräckt och länkar till en bild på runnersworld.com, eftersom jag inte ids ta fram kameran och fota min egen just nu.

Var förstås tvungen att testa den på direkten. Benen var inte helt pigga efter morgonens gympass, men de orkade ändå med en stillsam cykeltur på cykelvägarna bort igenom stan och hem igen.
Laddade upp träningsdata till Garmin Connect och fick ut både en exakt rutt och några roliga diagram och siffror. Den här sortens statistik gillar jag!


2 kommentarer:

  1. Kul! Hade en Garmin men fick aldrig den att fungera :/

    SvaraRadera
  2. Vilken otur, Garmin brukar överlag få rätt bra recensioner. Just den här funkade klockrent direkt ur kartongen.

    SvaraRadera