måndag 22 september 2014

Mer från Isälvsleden

Bilder OCH text

Hann inte med mer än att slänga upp några bilder i det förra inlägget, men faktiskt så förtjänar den turen lite mer omsorg än så. Var det kanske den sista hyfsat varma dagen för i år? Bara en sån sak bör ju omnämnas. Annars så var vi fyra kvinnfolk som körde detta 4-milapass på lördagen och det var första gången Annika var ut och cyklade i skog på riktigt efter kraschen med den brutna handleden i juli!! Tjoho!! Isälvsleden är bra rehab, mestadels snäll stig och inte jättemånga höjdmeter åt nåt håll.
Körde den mittersta "standardsträckan" av leden, Hällnäs - Djupsundet t o r - för att slippa den lite tråkigare delen närmast Vindeln och den tidsödande rodden över sundet åt andra hållet. Dessutom är det här skogen är som vackrast.
De snyggaste bilderna åkte upp föregående inlägg, men några till har jag på lager för att pigga upp dagens text också.




Natten innan avfärd fick jag ett lite märkligt infall och bytte pedaler på Canyon till de gamla M520 SPD-pedaler som satt på en gammal MTB och numer tjänstgör på racern i vanliga fall. Det blev en märklig cykelupplevelse, men jag ska köra några turer till på detta vis och brodera ut orden lite mer om varför jag annars förordar plattisar.


2 kommentarer:

  1. Kul att du också går utanför pedalmässig comfort zone ibland. Härliga bilder btw, blir galet cykelsugen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar försöka testa någon gång per år vad det är jag "går miste om" i pedalväg när jag vägrar SPD ;-)

      Radera