torsdag 25 september 2014

Höstlistan

På passningen från The Summit MTB

1. Känner du dig glad nu när hösten är här?
Inte så värst, jag är en sommarmänniska och är dålig på att frysa. Hösten handlar väldigt mycket om att vänja sig vid att frysa igen, det går emot min natur. Fast visst är det vackert så det förslår, försöker njuta av och glädjas åt skogens färgfyrverkeri och goda svampar.

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst? 
Iofs är det väl två plagg, men de sammanfattas med: understället.
3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan - hur såg ditt liv ut?
För ett år sen vimsade jag mest runt i nyförälskelsedimma, den tiden är ganska blurrig sett såhär i efterhand.

4. Vad gör du om dagarna egentligen?
På dagarna är jag mest ledig. Kör gärna ett kortare träningspass vid det normalt folk kallar lunchtid, för mig brukar det vara just efter frukost. Min dygnsrytm är inte riktigt som samhällets i övrigt pga okonventionella arbetstider.

5. Vad ska du köra på för cykel i höst? 
Nog håller jag mig helst till skogs och därmed MTB under hösten. Lär växla mellan traktor-Enduron och den rappare XC-hojen beroende på underlag och stigens lutning.

6. Vad lyssnar du på för musik just nu? 
Varierar rätt friskt, men när jag vill ha något som alltis är bra drar jag igång In Flames.

7. Tänker du resa nånstans i höst?
Ja. Nånstans varmt, för att slippa frysa för en stund.

8. Senast tre körda lopp/tävlingar?
Cykellopp enbart? Senaste gången jag drog på en nummerlapp var annars vid hinderbanan Toughest. Med bara cykel inräknat så var de senaste Skellefteå Bike Rally (-13), Umeå Bike Rally (-12) och dessförinnan en downhillplojtävling med tidtagning i Höga Kusten Bike Park (också -12 om jag inte missminner mig).

9. Vad var bäst med sommaren? 
Alla fina cykeläventyr med L på nya och gamla ställen. Och värmen förstås, den underbara värmen, alla härliga bad i varma vatten och alla lättklädda dagar följda av nästan tropiska nätter. Turerna till fjällen sticker ut lite extra, de var sagolika!

10. Vad var sämst med sommaren? 
Det var lite för många bromsar i farten, stora, blodsugande, irriterande och lite läskiga. Som alltid så var sommaren dessutom för kort.

11. Senast köpta cykelpryl?
Det var nog en ny cykelhjälm, min Specialized Tactic II för skogscykling.

12. Ditt bästa träningstips inför hösten?
Umm, är väl samma tips som gäller året om tänker jag. Ut och njut och kör på det som är kul säger jag. Ta tillvara på ljuset medan det finns kvar, det är för tidigt att grotta in sig under ett tak på ett gym.

13. Hur ser du på framtiden?
Med tillförsikt? Även med en gnutta nervositet, Vasaloppet och alla förberedelser inför det kommer uppta en stor del av hösten och vintern. Jag vet att cyklingen kommer behöva stå tillbaka, vilket sticker lite i hjärtat, samtidigt kan det vara nyttigt att flytta fokus för en stund och låta kroppen göra något annat än bara trampa. Det kommer leda till utveckling. I samband med detta kommer jag också valsa vidare i förälskelsedimman, vägen mot Vasaloppet gör vi gemensamt, L och jag. 

2 kommentarer:

  1. åh denna måste jag ju fylla i min höstlistesammanställning :)

    SvaraRadera
  2. Jaa det gör vi K, du och jag <3/ L

    SvaraRadera