torsdag 30 januari 2014

Typ nästan fyra pull-ups på film

Pull-ups, chins, räckhäv, chin-ups - vad är vad egentligen?

I dagsläget mäktar jag med näääästan fyra fullgoda pull-ups, som det heter i min värld. Supinerat grepp med axelbrett mellan händerna alltså. Det fattades några retsamma centimeter för att få upp hakan över stången i sista. Jämförelsevis klarar jag bara en med pronerat grepp, hmm. Att bära upp min egen kroppsvikt måste jag träna mer på om hinderbanan Toughest ska gå att genomföra i maj utan alltför många straffrundor. Mer greppträning och mer hänga i stång alltså! Och framför allt börja träna på att hänga i en hand åt gången, annars tar man sig inte förbi hinder som monkeybar och romerska ringarna.



Edit: Ska försöka få till en bättre kameravinkel om jag filmar nåt liknande fler gånger ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar