söndag 5 januari 2014

Löper & gymmar

Alltså, vad är det här?!

Jag har allvarlig rolig-träning-abstinens. Det är (i mitt helt subjektiva tycke) alldeles stört omöjligt att bedriva vettig cykelmotion denna s.k. vinter. Visst har jag varit ut en gång nyligt, det var dock inte så himla kul att jag längtar efter att göra om det igen, med tanke på den kompakta isgata som härskade då. Isen har förvisso förbytts till en halvdeci slask, det gör dock inte cyklingen roligare... Det går just inte ens att åka skidor, om man inte vill trängas i den korta konstsnöspårsslingan för 50 spänn per pass.

Således är det inte-så-rolig-träning som dominerar mitt liv just nu: styrka och löpning. Om vartannat. Det är så frustrerande, men energin måste få utlopp någonstans innan jag börjar klättra på väggarna.
Jag läser ibland att Fritz på Cykelbloggar rensat ut bloggar från listan som glidit iväg alltför mycket från cykelämnet, jag börjar nästan känna mig i riskzonen ;-)


Senaste två veckorna i träningskalendern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar