lördag 11 januari 2014

Skidorna kom till pass igen

Kom vintern nu?

Äntligen minusgrader igen, var ut på konstsnön vid Nydalaspåret med skidorna igår efter ett långt uppehåll då jag inte riktigt känt mig safe med att åka på de isiga spåren som rått i tövädret. Med minusgrader blev det lite kärvare och mer kontrollerat. Det blev ett tämligen lugnt och skönt pass. Jag vet inte om det var det lugnare tempot som fick mig att inbilla mig att det går lite lättare att staka jämfört med de första passen, eller om kroppen faktiskt börjat fatta galoppen : ) 
Med minusgraderna gick också snökanonerna igång på max över hela stan! SM-veckan här i Umeå körs nu till veckan och det har varit stor kris gällande snötillgången för skidåkning, skoter, rodel och allt vad det nu är som är snöberoende. Skidorienteringen har redan omlokaliserats till Boden pga snöbristen ute i terrängen. Ett litet tillskott av natursnö damp ner idag men det blir på konstsnö allt kommer avgöras ändå, inte helt enligt arrangörernas plan tror jag. Tror jag ska försöka ta mig iväg och se på hur det ser ut när eliten skidar, se och lära hur man åker snabbt och snyggt. Hoppas lite på en monkey see, monkey do-effekt : ) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar