Det blev dags att rädda mina skidor efter förra turen som ömsom gick på nästan barmark. Väldigt pysslande detta, med att hålla skidorna i trim efter och inför passen. Med cyklarna kommer det mer naturligt att sköta om och putsa upp, jag är inte alls där med skidorna än. Nåå, även en totalnovis som jag såg iaf att någonting måste göras åt dessa stackars Atomic! Inte en vacker syn, inte alls, hade jag haft motsvarande repor på en cykel efter blott 6 timmars åkande hade jag nästan fått en tår i ögonvrån.
Efter ett par vändor med vallaborttagare var all smuts och gammal klistrig valla borta iaf, nu återstår väl att göra om allt grundjobb igen. Följer med stort intresse Helenas vallaskola, de första delarna ligger verkligen på en nivå som tilltalar mig!
Avskräckande exempel på hur belagen INTE ska se ut. |
Gunde-packet och vallaklossen var det första som köptes, nylonborsten och vallaborttagare är dagsfärska tillskott. |
Tejpbyte + nytt universalglid ca 1 ggr per säsong (eller längre om det inte behövs)... Mer komplicerat än så behöver det inte vara! ;) Fast valla kan ju vara en hobby i hobbyn oxå så om man gillar det är det bara att köra på.
SvaraRaderaFinns alltid genvägar man kan ta :) Men jag tänkte man kan försöka lära sig på riktigt först och ev. ta genvägarna senare.
Radera