torsdag 23 januari 2014

Hemmaträningspass med små medel

Att svettas i vardagsrummet

För att inte bli otränad mellan de "riktiga" passen körde jag ett urjobbigt hemmaträningspass efter frukost. Av någon anledning har jag svårt att se hemmaträningen som "riktig" träning, men nog blev jag svettig, flåsig och darrande som vid ett riktigt gympass. Man kommer rätt långt med kroppsvikten och några små hjälpmedel vid sidan om.

Körde utfall & splitböj varvat med överkroppsövningar för rygg, axlar, bröst och mage. Utöver min egna kropp, som kan vara nog så jobbig att lyfta och bända på i olika övningar, så har jag till min hjälp en chinsstång i dörröppningen till köket samt två små hantlar till de mindre musklerna eller som extravikt vid benövningarna. Tror jag lyckades pricka in alla de stora muskelgrupperna och några mer perifera under 30 minuter i vardagsrummet.


Utom tävlan tog jag också fram foam rollern aka tortyrrullen en sväng. Uuuuh, hemska sak. Rollade igenom fram-, bak- och utsida av benen, tortyr var ordet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar