tisdag 5 februari 2013

Ska jag våga ta till sprutan...?

Okej, cykling och sprutor ger väl inte de fräschaste associationerna, i synnerhet inte i dessa dystra dagar när cykelsporten återigen visar upp sin smutsiga, snuskiga byk. Men det jag tänkt ge mig på ligger fjärran från EPO, GF, AAS och allt vad de nu haft i sina sprutor. Jag ska ge mig på DOT och luftning av bromsar för första gången någonsin. Just nu samlar jag kraft och kunskap från YouTube-tutorials, nästa steg blir att skaffa bromsvätska och sen är det bara att stänga in sig i cykelverkstan igen. Det finns ingen återvändo längre, bromsarna har dragit i sig en del luft (och vatten?) och är mer än lovligt svampiga. Det funkar inte i längden. Blir spännande att se om jag lyckas reda ut det här på egen hand. När det gäller just bromsarna känns det som att failure is not an option, såatteh... fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. Jag var lite smånervös första gången jag skulle lufta skivbromsarna men det var faktiskt inte särskilt svårt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser inte så himla svårt ut heller så jag hoppas det går bra. Någon gång måste man ju lära sig hur man gör.

      Radera