söndag 3 februari 2013

Fincykling i finvädret

Tog ut dagens största dos av träningspepp i gymmet i morse, alltså fanns inte så mycket kvar att ta ut på cykeln när det blev dags för den. Det blev en runda med stillsam fincykling. Tog strandpromenaden upp längs älven i solskenet och det var lika så bra att jag redan fått leka av mig den mesta energin med skivstängerna ty det gick just inte att hålla någon hastighet att tala om - jag tror hela Umeå var på fötter och de promenerade allihop längs älven. Men det kan jag förstå, det var riktigt fint där idag!
Kryssade mig fram mellan flanörerna och försökte låta bli att irritera mig på de obetänksamma och omvärldsblinda som på olika sätt upptog hela vägens bredd. Jag hade ju ändå inte bråttom någonstans.

Hybriden har inte fått rulla sen... hmm, det var nog julafton jag tog ut den senast. Den har det inte lätt i konkurrensen med mountainbiken. Det var väl på tiden att den fick komma ut då och det var faktiskt inte helt fel att få cykla bockstyrecykel igen.Väldigt ovant att köra SPD dock, fick tänka till inför varje stopp för att slippa pinsamheter. SPD-vurpor har jag gjort nog många av i mina dagar, hade ingen lust att göra fler idag.
Och hur gick gympasset? Jotack, jag jobbade lite på tekniken i benböj bl.a. Det är verkligen två steg fram o ett bak i den där övningen. Vissa dagar går det super, andra inte alls, så nu plockade jag av vikter och körde bara med fokus på teknik och förbättring av rörlighet. Maxningen tog jag ut i marklyft istället - uppe på 90 kg nu. Det tar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar