söndag 10 februari 2013

Förkylningskänningarna borta?

Trodde det skulle bli ännu en vilodag men framåt kvällen började halsen kännas normal igen och det gigantiska cykelsug jag byggt upp genom att kolla cykelfilmer fick till slut sitt utlopp. Drog ut i Gammlia-skogen i mörkret trots den iskalla vinden som bet mina kinder alldeles illröda på nolltid. Glädjen över att få cykla stod över såna petitesser.
Såg ett fåtal skidåkare i elljusspåren, skoterstigarna var dock helt tomma sånär som på en uppskrämd hare som snabbt försvann in i den skyddande skogen när jag kom farande. Det har sina fördelar att vara ute i mörkret, man kan dra på utför backarna på ett annat sätt när risken för mötande är minimal.
Jag är mycket nöjd med den här cykelrundan, inte minst för att det verkar som att jag blivit av med "förkylningen" utan att den ens riktigt brutit ut. Vet inte om det var vilodagarnas förtjänst att det aldrig blev värre än lite halsont, men om så är fallet så var det ändå väldigt värt att det blev en liten retsam lucka i träningskalendern. En redig förkylning hade lämnat en betydligt större lucka efter sig.
Några bilder från kvällen:
Ett riktigt ljushuvud som fotar med blixt i snöfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar