söndag 10 februari 2013

Bra där kroppen!

Skitväder, ville inte cykla i blåsten och drevsnön idag. Löpning kändes lustigt nog som ett bättre alternativ och inte vilken löpning som helst utan det skulle minsann bli ett långpass. Vet inte riktigt hur jag tänkte där...
Fick med en träningskompis på rundan och ställde in mig på att bli kränkt på ett eller annat sätt, löpa långpass är verkligen inte min grej. Tack vare sällskapet så blev det ett lagomt prattempo under rundan, det var nog en förutsättning för att jag alls skulle orka.
Tittade tillbaka i kalendern nu efter hemkomst och ser att det varit skralt med löpning på det senaste. Sprang iofs en runda så sent som förra veckan men den var på under 5k. Fortsatte scrolla bakåt i tiden för att hitta senaste passet jag sprang en mil eller mer i sträck och landade till slut på 13 juli förra året. Då var det kanske inte en så ypperligt bra idé att klämma till med 12.2 km idag? Så blev det iaf och det gick faktiskt inte så dåligt. Prattempot landade enligt Garmin på 5:51-tempo i snitt, inkl. uppvärmning och nedvarv med betydligt långsammare steg. Jag är både lite förvånad och tämligen nöjd, trodde inte den löpsträckan fanns i kroppen alls. Bra där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar