tisdag 26 februari 2013

Nytt pers och ett sweetspotpass

Skippade uppvärmningen igår och gick direkt på högpulszonen, redan innan träningen börjat faktiskt. Hade bokat in mig på spinningpass och tog mig iväg till IKSU i hyfsat god tid, bara för att just utanför dörrarna inse att jag glömt packa ner vattenflaska. Det går inte att köra 2 timmar spinning utan flaska, omöjligt! Så det blev till att slänga sig på cykeln igen och på 11 minuter blankt lyckades jag ta mig hem, rusa in en snabbis i lägenheten och sen trampa tillbaks upp till IKSU. Tror aldrig jag varit så snabb på den sträckan tidigare. Stapplade in i salen i samma stund instruktören slog på micken, då var jag redan svettdrypande och andfådd.

Första passet bjöd på 10x1-minutersintervaller. Gårdagens återhämtningspass var nog inte så dumt ändå, för jag hade riktigt bra tryck i benen. Annars så var planen för dagen att köra ett sweetspotpass, de där intervallerna blev ett sätt att väcka upp benen innan jag la mig på en jämn och tämligen behaglig nivå. Ingen mjölksyra, men ändå lite flås och massor av svett. Kändes kanonbra, låg där i 50 minuter och bara matade på. Känslan var att jag kunnat sitta 50 till om jag haft tid. Och för all del kunna upprepa det idag också. Riktigt skönt må jag säga, men det är väl därför det kallas sweetspot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar