torsdag 15 maj 2014

Uppladdning inför hinderbana a.k.a idiotloppet

Toughest 2014

Anmälde mig ju till hinderloppsjippot som kallas Toughest. I vintras lät det som en skitkul och skitbra idé. När startlistorna publicerades här i veckan så insåg jag att det är nu på lördag det är. 8 km hinderbana. Fullständig idioti.
Eftersom jag anmälde mig långt i förväg hade jag all tid i världen på mig att förbereda mig och kroppen för denna prövning. Intervallträning, styrketräning, terränglöpning, det vore inte så svårt att komma i hyfsad form för en hinderbana. Hur ser då de senaste månadernas träning ut för min del? Ganska precis såhär:


Eeh, kommentarer överflödiga måhända. Jag har bara kört på träning som är rolig, dvs cykling i olika former. I snitt 45 minuter per dag. En väldigt bra vår på så sätt! Men är jag det minsta förberedd för ett hinderlopp? Nope, inte alls. Fast jag tänker att det borde åtminstone gå att ta sig runt iaf? På lördag visar det sig hur en renodlad cykeluppladdning står sig som förberedelse inför en hinderbana. Troligen är det inget jag kommer rekommendera vidare...

3 kommentarer:

  1. Ett något ovanligt träningsupplägg för en hinderbana :-D Men, cykla är ju aldrig fel, och dessutom är ju den bästa träningen alltid den som faktiskt blir av. Tänkte själv kolla in tävlingen som publik om tillfälle ges, men sannolikheten är stor att jag istället råkar befinna mig på cykelsadeln någonstans i skogen eller på landsvägen... Lycka till på idiotloppet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Cykla är ju aldrig fel" - den frasen tar jag vara på :-)
      Skulle också vilja råka befinna mig på en cykelsadel under lördagen, ser ut att kunna bli fint cykelväder.
      Tack!

      Radera
    2. Tack själv för en bra blogg! Hittade hit när jag sökte information om Tavelsjöleden för ett tag sedan. Har sedan dess hoppats att jag skulle träffa på dig ute i skogen någon dag! En person som gillar/är besatt av cykling, är skärpt och gillar katter, samt dessutom mekar cyklar i vardagsrummet... är definitivt någon som jag tror jag skulle kunna komma bra överens med :-) Ta det lugnt på hinderbanan nu så att du inte drar på dig någon skada som hindrar dig i cyklingen!

      Radera