onsdag 21 november 2012

Dagens gigantiska besvikelse :(

En månad efter dämparhaveriet så fick jag äntligen tillbaks den från "servicen". Pysslade tillbaks den på plats, kollade sag och justerade lufttrycket. Sen kunde jag rulla ut på min underbara Canyon igen, shit vad jag har saknat den cykeln alltså. En månad har den stått stilla utan sin dämpare, det kändes som att komma hem att sätta sig på den sadeln igen. Underbara, älskade cykel!

Kunde rulla runt på parkeringen i sakta mak i ungefär 3 minuter innan dämparhelvetet springer läck igen, precis samma fel som förra gången - all olja rinner ut ut returdämpningen och den tvärdör. Önskar jag kunde bli arg på det, svära fula ord och förbanna de som utfört "servicen", men nä... jag blir bara ledsen :(
Visitkortet från Biketoyz följde med i paketet, vore trevligt om jag kunde säga att de gjort ett bra jobb med min Fox-dämpare. Men av uppenbara skäl är jag inte alltför imponerad över deras insats.

Tre härliga minuter fick jag på min MTB idag, hoppas det inte behöver dröja ännu en månad till nästa gång.

4 kommentarer:

  1. Det låter fullständigt fruktansvärt och jag har full förståelse för din besvikelse! Håller tummarna för att du får en helt ny dämpare från Canyon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas kan man ju, men det är nog inte troligt. Sjukt trist är det iaf, särskilt som snön kommer dimpa ner här när som helst och till viss del sätta stopp för cykelsäsongen.

      Radera
  2. Om du orkar me att skicka den på service igen istället för att köpa en ny, så kan jag rekommendera

    http://www.tftunedshox.com/

    Jag har både beställt reservdelar samt "custom tunat" mina dämpare via dom. Ett mkt seriöst gäng me stor erfarenhet.

    Mvh
    Daniel, Umeå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, kan vara bra till en annan gång! Det här är ett garantiärende så det är Canyon som väljer serviceställe.

      Radera