onsdag 21 november 2012

Plankutmaningen

En cyklist ska ha en stark core, visst? Vilket innebär att man ska kunna stå en massa minuter i plankan. Jag behöver träna på det här, så vad passar bättre än att hoppa på Elnas utmaning att fixa 5 å 20. Kan man nå dit inom 4 veckor? Får väl se. Jag brukar inte ta tid på mina plankor så jag har ingen som helst aning om min status i frågan, nånting säger mig dock att jag ligger en bra bit ifrån 5 minuter i dagsläget, men det ska väl gå att ändra på! Ber att få återkomma med siffror på dagsformen inom kort. 

6 kommentarer:

  1. Det där fixar du Karin! Inga problem..jag försöker peppa mig att jag också klarar det.

    Vi cyklister är väl ett riktigt segt släkte med supercore? Eller hur;)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer bli mycket mjölksyra och magkramp kommande veckor!
      Haha, ja vi är väl det, eller borde vara iaf :D

      Radera
    2. Att det blir, gruvar mig för att testa hur jag ligger till. Bara det är jobbigt..

      Radera
  2. Grymt! Fem minuter blir en baggis till jul ;) Heja heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samtidigt som 5+ minuter känns som en väldigt lång tid, så är tiden fram till jul väldigt kort! Det blir till att köra hårt med plankningen.

      Radera
  3. Kör hårt, kul att du hänger med i plankandet! :)

    SvaraRadera