lördag 3 november 2012

Dimmig mörkercykling i Gammlia

Efter en i övrigt seg lördag orkade jag till slut dra med mig en cykel ut i skogen. Det var mörkt, fuktigt och dimmigt. Nästan en trolsk känsla där ute bland träden, dimman tystade effektivt alla ljud och det var snudd på overkligt tyst.

Har beklagat mig tidigare över hur svårt det är hitta bland småstigarna i Gammliaskogen, det blev inte direkt lättare nu i mörkret. Virrade runt på måfå i knappa timmen i den genomfuktiga skogen.

Körde återigen på den nya lekcykeln, den bjuder på mycket cykelglädje i en liten och billig förpackning. Bra exempel på att en cykel inte behöver kosta skjortan för att vara rolig.

Dagens utmaning blev att manövrera sig fram över de förrädiskt halkiga rötterna utan att sladda alltför mycket. Tyckte väl ändå att det gick hyfsat bra, trots att Rocket Ron inte har jättebra grepp just i blöta. 

En skön runda, om än inte alltför lång. Skönt att ha cykellampor att ta till de dagar man inte hinner ut innan solen gått ner. Kommande månader lär det bli fler turer av den här typen i takt med att dagarna blir allt kortare.

2 kommentarer:

  1. Ser mysigt ut du! Vad är det för lampa du har?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör med två lampor, en på hjälmen och en på styret. En som lyser upp dit man tittar och en dit man är på väg :)
      På hjälmen kör jag en kinakopia-variant liknande den här: http://www.magicshineuk.co.uk tillsammans med en ficklampa på styret typ: http://dx.com

      Radera