torsdag 19 juli 2012

Victory is mine!

Jag hittade knaket! Woho!
Den skyldige denna gång: växelörat. Lösningen densamma som alltid: plocka bort, göra rent, fetta in, skruva tillbaks.
Kunde bryta och slita mig uppför hällarna på Hamptjärnsberget utan att det minsta lilla knak hördes. Gôtt!
Den skyldige.
Men säg den lycka som varar... sekunderna efter fotot började åskan mullra. Att befinna sig uppe på ett berg kändes som fel läge så jag tog min tillflykt ner i skogen. Gjorde mitt bästa för att åka ifrån ovädret men det var lönlöst förstås. Snart avlöste blixtar och åskknallar varandra över mitt huvud och sen kom Regnet och Haglet.
Lite lätt misärkänsla.
Tog inte många sekunder innan skyfallet dränkt mig fullständigt. Jaja, sånt som händer. Letade mig ut på mer snabbåkta vägar till slut för att ta mig hem innan jag blev alltför nerkyld. 3 mil blev det ändå.

Varm o´boy i TV-soffan framför bergatröjsduellen mellan Kessiakoff och Voeckler känns välförtjänt!

2 kommentarer:

  1. Växelörat?! Måste kolla det på min Bianchi. Det och klingskruvarna. Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Det var en ny variant för mig, himla skönt att hitta åt det!

      Radera