lördag 7 juli 2012

Landsväg med blomsterprakt

Värmen håller i sig, tog ut landsvägshojen för att få lite svalkande fartvind under dagens pass. Körde förstås inte Tavelsjöleden då, fel cykel för det, det råkade bara vara ett lämpligt ställe för en fotopaus. Den skarpögde noterar att styrstammen numer är rättvänd, efter 130 mil så får man väl anse att kroppen/bålen ska palla den rejsigare sittställningen.
Sen har jag som vanligt inte mer bråttom än att jag tar mig tid att spana in naturen jag passerar, ibland dyker det upp fina saker att titta lite extra på. Som vackra blommor i dikeskanten. Botanik är inte min grej, men fick en gissning på ett forum om att det möjligen skulle kunna vara en strandiris? Ja, kanske det. Den var fin iaf.
Rutten idag, 74 km runt Tavelsjön.
Småkuperad runda, 412 höjdmeter enligt GPSen, men det står sig ju slätt(!) mot dagens Tour de France-etapp. Alltid kul att kolla på bergsetapperna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar