fredag 13 juli 2012

Två dagars träning i ett inlägg

Tro nu inte att jag sitter och slöar till i TV-soffan, det finns tid för träning även när Tour de France pågår. Masade mig iväg till gymmet igår morse till att börja med, raka marklyft börjar bli en ny hatkärleks-övning. Skön att göra men ger en brutal träningsvärk i hamstrings! För att hålla knäna på humör blev det några set med benpressar, ett par-tre veckors slarvande med styrketränings-rutinen och stretchandet räckte visst för att skapa gnissel i maskineriet igen. Tröttsamt, hoppas det går att vända på lika snabbt.

Sen drog jag ett snabbpass MTB under kvällen till Kessiakoffs ära, som den gamle MTB-cyklist han är. Men mest ville jag bara testa nya pedalerna. De matchar vevpartiet bra, men jag ska köra en till runda innan jag kommer med ett ordentligt utlåtande.






Och så träningen idag då, en stillsam förmiddagsjogg runt Nydalasjön i duggregn. Joggade prick en mil och promenerade sen hem, lätt förbluffad över att jag numer är "en sån" som joggar milen på en bit under timmen. Känns som att det inte var sååå länge sen jag kämpade i 6 min/km- tempo med blodsmak och mjölksyra upp över öronen. Tror det börjar bli dags att sätta ett nytt pers på sträckan snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar