lördag 8 november 2014

Mellaninlägg från den snöiga verkligheten

Första riktiga snöcyklingen för i år

Mittemellan de härligt drömska rapporterna från Kanarieöarna slänger jag in ett mer dagsaktullt inlägg. Det vita vinterpuffet har tillfälligt lagt sig över Umeå, förmodligen kan vi vinka adjö till det redan imorgon, det gäller att skynda sig ut på cykeln innan det slaskar till sig - om en vill cykla i snön förstås! Det ville både Annika och jag, vi drog ut och lekte på närbelägna stigar. Det var halkigt, slirigt, asjobbigt och väldigt, väldigt kul. Spåren i snön är avslöjande, åtminstone en till cyklist hade njutit snöcykling i krokarna av Gimonäs. Även en extremt ivrig skidåkare hade varit ute, själv tror jag att jag åtminstone väntar tills alla rötter och stenar ligger under snön innan jag tar ut skidorna ur förrådet.
Skaplig kontrast från förra veckans soliga, torra bergscykling:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar