fredag 14 november 2014

Dags att valla skidor!

Konstsnön är på plats på Nydala

Vet inte om jag ska beklaga eller gratulera er läsare till den här omsvängningen mot skidåkning, vet inte ens riktigt vad jag själv känner än, varken gentemot skidåkningen som sådan eller att jag ska skriva om den. Igår dök det iaf upp skidåkningsbilder från Umeå på nätet, de första 700m av konstsnöspåret har preparerats för klassisk- och fristilsåkning. Om jag inte missminner mig ligger mina skidor undanslängda i ett förråd någonstans, fulla av klistrig gamm'valla. Synden straffar sig, jag får inleda säsongen med att vallaväcka och grundpreppa. Lite som när man ställer undan en oservad och smutsig cykel på hösten. Om jag tar mig igenom utmaningen i vallaboden och om stjärnorna står rätt lär det bli skidpremiär i helgen.

Snart i en vallabod igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar