fredag 10 oktober 2014

Vad månde bliva av denna helg?

Frukostfunderingar

Sörplar kaffe och tittar ut i gråheten, det har regnat och regnat och regnat. Mitt cykelsug ligger på ungefär noll. Det är den tiden på året. Funderar på hur helgen ska arta sig, vilka träningskläder ska jag ta med på min helgutflykt utanför stan? En pannlampa lär nog följa med, har sett små reflexsnuttar i en cykelskog, jag tror de utgör en liten slinga som bara går att hitta åt i mörker. Lampa + löpardojor ska med i väskan.  

Reflexjakt i mörkret för två veckor sen,
favorit i repris nu i helgen? 
Har så smått påbörjat lite vasaloppsträning också, ett dåligt substitut i väntan på snö men de gamla inlinesen har åkt fram för lite stakträning på barmark. Känns inte så värst likt riktig stakning egentligen, den mentala effekten av att (låtsas) förbereda sig ska dock inte underskattas. Ytterligare en grej att checka av i packlistan alltså. 
Sol och barbent är nog för mycket att hoppas på kommande dagar.

Kanske borde köra ett styrkepass dessutom? Saknas ju bl.a. en plankselfie på min instagram, det verkar ju vara en het grej just för tillfället... Ett set gympakläder tar ju inte mycket plats, bra att de finns till hands om/när inspirationen kommer. Gympakläder förresten, heh, var nog 15 år sen jag använde det ordet senast. 
Annars ser jag väldigt mycket fram emot att sitta i en soffa, under en filt, sörpla te/kaffe/vin. Konstatera att om värmen inte vill komma till oss får vi komma till värmen, snart dags att bege sig söderöver ;) Fram till dess gör jag det jag kan för att hålla mig flytande här hemma, lite rörelse för kroppen gör underverk för måendet i grådassigheten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar