söndag 8 december 2013

Ski[d/t]pass

Bah, så kom det ett sånt där sirapssegt pass igen. Inget flås, pulsen nere i källaren och träningsmotivationen flög sin kos. Dessutom på ett par skidor. Det gick så långsamt och dåligt och det är inte bra alls för självförtroendet när skidåkningen är så pass färskt, var ju bara det tredje passet jag körde. Längdtekniken är usel och jag får inte alls ut det jag borde ha kapacitet till, vilket är väldigt frustrerande till att börja med, när så kraften sviker och det går än sämre blir självförtroendet lidande. Vad tror jag att jag ska kunna åstadkomma i skidspåret liksom? Kanske borde hålla mig till cyklingen bara, det är där kroppen funkar bäst.
Nåå, fullt så illa är det inte ändå, skidorna ska få sin chans säsongen ut och det vore för illa om jag med tiden inte lär mig att ta mig fram mer energieffektivt i spåren. Vägen ditåt lär dock bli krokig, om det ska fortsätta såhär. Nytt försök i spåren imorgon, jag är tämligen förvissad om att det åtminstone inte bör gå sämre än senast.

2 kommentarer:

  1. Usch! Det där är ju det värsta! Jag hatade längdskidåkning vääääldigt länge. Till dess att jag fick in tekniken. Staka is the shit! Nu vill jag peppa dig på Kalvträskflickorna! Vi är ett gäng donnor som tränar ihop, inför längdsäsongen. Alla är på olika nivå, men målet är bättre teknik och mer pepp. Du är varmast välkommen att joina, det är ett helt jäkla fenomenalt fint gäng! Jag är helt säker på att peppen skulle öka. Nina, som dragit ihop gänget är kung, och vi kommer mkt troligt att bjuda in proffsbruttor som kan lära oss teknik. Säg bara till om du vill att jag förmedlar kontakt! När jag kommer hem från over seas ska jag dra ut dig i skogen och lära dig allt jag kan :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väldigt dålig timing mellan denna over seas-resa och att jag ska lära mig staka. Jag behöver tillgång till alla skidlärare jag kan få! Med all säkerhet är jag dock på intet sätt fullärd innan du är tillbaks så räkna med att du kommer få släpa runt mig i nåt spår då :) Kanske jag joinar er flickor då också!

      Radera