lördag 21 december 2013

Glad Karin har äntligen cyklat igen!

Nog med vintermisär, idag fångade jag istället dagen på bästa sätt. Dubbdäcken monterades på racerhybriden, skoöverdragen och buffen monterades på mig, därefter styrde jag iväg mot Röbäck för att äta frukost i finast tänkbara sällskap. Jag fick t.o.m. nästan en liten glimt av solen mellan några trädtoppar på vägen dit, annars var det snålt med just sol idag: soluppgång: 09:28 solnedgång: 13:46. Årets kortaste dag bjöd på ganska klart och frostigt väder. En inte helt tokig cykeldag faktiskt.
Efter Röbäck fortsatte jag ytterligare en bit västerut, halkade mig över Notvarpsbron och styrde sen hemåt. Ingen jätterunda, 35 km bara, men jag fick cykla!!! Å herrejösses vad det var skönt. Väglaget var ju sådant att det inte riktigt gick att sträcka ut ordentligt, det var så extremt isigt, utan dubbdäcken hade jag varit f-u-c-k-e-d, ändå är det något magiskt tillfredsställande med att trampa tvåhjuling. Nu känner jag en sinnesro och en nöjdhet som jag länge saknat.

Och för den som undrar så ser snöläget ut såhär i Västerbottens kustland idag:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar