tisdag 31 december 2013

Avslutar året som det inleddes - på gymmet

Dags att sluta cirkeln, knyta ihop säcken, se tillbaks på ännu ett år som gått, se med tillförsikt på det nya, fira ut det gamla, ring in det nya. Träningsåret inleddes på gymmet, träningsåret avslutades på gymmet. Däremellan hände allsköns saker som jag får ta i ett annat inlägg, jag ska hålla mig till nu:et idag. 
I gymmet fortsatte jag bekanta mig med den märkliga tingest som kallas löpband. En hemsk sak, verkligen. Ofantligt trist och lite läskig. Men jag försöker mig på att springa lite "barfota" (med strumpor) vilket inte lämpar sig så väl som utomhusaktivitet för tillfället. Trappar upp detta väldigt långsamt, 10 min/1.5 km idag, och det passar väl som uppvärmning för styrketräning. 
Därefter körde jag ett antal utfallsvarianter innan jag gav mig på det riktigt utmanande: kettlebells. Har inte tafsat så mycket på dem tidigare och aldrig fått någon form av instruktion, men jag har läst och tittat på videos om dem, bl.a. den här utmärkta artikeln på Styrkelabbet. Jag gav mig på att köra swing, clean och press till att börja med. Svetten sipprade snart fram, det här var jobbigt alltså! Och riktigt, riktigt skönt. Tror det kommer kännas i kroppen imorgon. Kanske kommer jag också få fina blåmärken av alla misslyckade cleans :) 

Och inte kan man skriva ett inlägg den 31:a december utan att önska alla ett riktigt Gott Nytt År! Nu ska här snart korkas upp en flaska vin och mumsas godsaker i gott sällskap, bättre kan inte ett år avslutas! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar