onsdag 27 november 2013

Jobb, mörker & skidpaket

Det är en sån vecka när jobbet äter upp nästan all min tid denna vecka. Lika bra det kanske, det går ändå inte att vistas utomhus utan risk för hälsan - det är både fruset och slaskigt på marken på samma gång, om vartannat. Fullkomligt livsfarligt och det är med viss bävan jag tar cykeln den korta biten till jobbet var dag. Mörkt är det också, men annat är förstås inte att vänta vid denna tid.
I övrigt är det väl skidpaketet som hägrar, de är utprovade och väntar på mig i en närliggande sportbutik. Skulle hämtat dem idag, men tiiiiden, den räcker aldrig till. Nåja, de lär nog ligga kvar imorgon också. Skidor alltså... ska jag verkligen ge mig på denna märkliga träningsform igen?? Hur gick det till...?


5 kommentarer:

  1. Härligt! Jag tror du kommer att fastna för skidor! Kul!

    SvaraRadera
  2. Men Karin!? Skidor? Om jag inte minns helt fel var det väl nåt som du inte skulle göra ;-) För att vara allvarlig, jättekul! Jag tror du kommer att fastna, hur det än är så är det grymt bra träning för motorn under vintern och bra för cykelformen! Å så får man vara ute. Spännande och se när det dyker upp lite skidrelaterade inlägg.

    SvaraRadera
  3. Här kom det visst lite support från inte helt oväntat håll =)
    Får se om jag fastnar eller om det återigen bara blir en en-säsongsgrej. Nåja, har lite bättre förutsättningar nu än för 5 år sen när det senast begav sig. Det torde bli roligare om man har någon slags grundform utgå ifrån.
    Skidrelaterade inlägg kommer - var så säker! =)

    SvaraRadera