söndag 28 oktober 2012

Teknikpass i stad och skog

Måste förstås ut och leka med min nya lekhoj, gjorde det under förevändningen att det är ett "teknikpass". Egentligen ville jag bara ut och ha skoj, teknikträningen är en bonus som kommer på köpet. Lillskogen vid Sofiehem samt de urbana hindren vid Campus och NUS fick tjäna som lekplats.
Hittade bl.a. några trappor att ha skoj med: uppför, nerför, hoppandes, rullandes.
Väldigt fint på Campus nu, isen har lagt sig på dammen.
Egentligen hade jag föredragit att fara ut lite tidigare än vid mitt på dagen som det nu blev. Var lite för mycket folk i rörelse för att jag skulle vara helt bekväm i att tramscykla inom synhåll för andra. För folk stirrade... kan ju alltid hoppas att de var imponerade av mina taffliga moves, men mer troligt var de väl förvånade över att vuxna kvinnan är ute och leker som en annan fjortis... Får skylla på att jag inte höll på med så här roliga grejer när jag var fjortis på riktigt, då spelade jag mest gitarr och var svart, så jag försöker ta igen det nu istället :)

Tog en sväng förbi Sofiehemsskogen också, det lilla tekniska skogspartiet där det alltid är kul att trampa runt en stund. Bra ställe för att testa och lära känna cykeln bland små drops, stenar och hopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar