onsdag 17 oktober 2012

En droppe i havet, men bilden blev en annan

Och så blev det plötsligt lite trevligare att shoppa sadel på bike-components.de...

Screenshot från den 14e resp 17e oktober.
Före resp efter bilden figurerade i Cyklande tjejer-gruppen på Facebook.


Det är inte så värst ofta jag reagerar på något alls, jag är ingen förkämpe för någon särskild ideologi och jag hyser ingen motvilja mot lättklädda bilder i allmänhet vare sig det gäller män eller kvinnor. Men bike-components bild på sadelavdelningen stack i ögonen. Övriga kategorier illustreras med snygga cykelfoton och fräcka actionbilder av cyklande män, enda uppenbara bilden av en kvinna var just denna...
Skickade ett klagomail och postade också bilden i Cyklande tjejer-gruppen på Facebook. Där var det fler som reagerade och kontaktade b-c, sen tog det faktiskt inte så värst lång tid innan bilden var en annan.

Bra agerat av butiken må jag säga, nu kan jag fortsätta rekommendera den som en av de bra tüska webshoparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar