tisdag 24 april 2012

Förstår mig inte på löpare

Vad är charmen med löpning egentligen? Det finns massvis av joggare och löpare där ute, men vad är det som lockar dem så? Det är bara tungt, jobbigt, tråkigt, plågsamt...
Kanske ska nämna att jag just kom hem från en riktigt usel löptur. Gick ut på tok för hårt och därefter gick varje kilometer långsammare än den föregående. Verkligen sämsta tänkbara upplägg, men riktigt bra om man vill göra rundan så trist och nedbrytande som möjligt, som om löpning i sig inte är tradigt nog liksom. Sjukt orutinerat.
Nä tacka vet jag cykling, imorgon är det jag som hoppar upp i sadeln igen!

Självkränkt.

9 kommentarer:

  1. Haha, jag som har tänkt ge mig ut för att springa idag, inge bra pepp att läsa det här inte ;) Tycker väl som du att det är mest jäkligt jobbigt och man kommer ju liksom ingenstans, jämfört med cykling!
    //Y

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, sorry! Var inte meningen att sabba din träningspepp ;)

      Radera
  2. Nu håller jag inte med riktigt. Löpning kan vara sjukt skönt, men man måste över den där fy-fan-det-här-är-bara-jobbigt-och-fan-vad-ont-det-gör-tröskeln. Sen så... :)
    Jag hade tänkt att behålla löpformen efter Lidingöloppet i höstas men det sket sig ju rejält så nu har jag den där tröskeln att ta mig över ändå.
    Nu blir det inget Lidingö i höst så jag lär mog inte springa många meter i år, men gör jag det så blir det nog på stig. Funkar bäst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du sprungit LL? Coolt, det är ju långt!
      Men okej, det kan vara skönt att springa, ibland. Helst i skogen, håller helt med där. Ju mindre stig desto bättre, eller varför inte lite obanad terräng med karta och kompass? Men just idag var det bara varför-i-he-e-gav-jag-mig-iväg-ut-med-löparskorna-på.

      Radera
    2. Jo jag har ju det. Två gånger dessutom när jag gjort mina två klassiker. :)

      Radera
  3. Men det är ju så skönt att springa :-) Inte alltid hela rundan, men bitvis - och ALLTID efteråt. Till och med efter 12 km i leran i lördags var jag lycklig ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen du är ju lite galen också ;)

      Radera
  4. Låt mig påminna dig om vad en vis kvinna lärt mig: Man ångrar aldrig ett genomfört träningspass ;)

    Brukade löpa betydligt mer men nu har cyklingen tagit över. Tyvärr (?) har nu en polare efter mycket övertalning fått med mig på Göteborgsvarvet, dvs halvmara om 2,5 vecka. Let the självkränk begin. Inställd på misär.

    Men som du säger, en smal stig i skogen och/eller lite skön musik i öronen, då kan även löpning vara euforiskt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sa inte att jag ångrade mig ;) Men det var då rakt ingen njutning idag.
      Härlig utmaning du har framför dig, lycka till på varvet! Gå inte ut för hårt bara, det är det enda tips jag kan ge dig :D

      Radera