tisdag 26 maj 2015

Solskensrunda på Umeås finaste

Klassisk runda i skogarna tre

Umåker - Hässning - Röbäck. Sammanslaget blir det en tuff, backig, teknisk, jobbig och fantastiskt rolig cykeltur! En riktig favorit faktiskt, som jag både bävar inför och längtar efter. Till råga på allt sken solen till största delen, de yrvakna vårmyggorna är ännu inte riktigt på hugget och Vedkastbacken var precis så rolig som jag minns den :) Kan inte tänka mig ett bättre sätt att tillbringa en fin söndag än ute i skogen på detta vis!

Glatt gäng på stigarna vid en spontan och kort fika- och andhämtningspaus. 

Tre bilder från Martins mobil, se så soligt och fint det var!



Här kommer Martin själv i Vedkastbackens sista kurva. 

Jag missade lite i sista backen på vägen ner från Hässningberget, det är alltså fel att hamna ute i myren - det är på spången man ska cykla! Det var ofint av mig att plöja en ränna i den blöta mossan, men jag blev lite skraj för rötterna som ligger halvt på skrå i backen och tappade siktet.  


Högre upp på berget fastnade Martin återigen i min kamera, i en av de trixigare 
partierna på den brutalt oflowiga utförsstigen. 

Fin tur med fint folk! Det vill jag göra om snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar