lördag 16 maj 2015

She Rides på häll, spång och stökstigar

Liten men tapper skara

Hade på känn att dagens She Rides-pass inte skulle dra några horder med cyklister, förväntade mig faktiskt ingen deltagare alls. Toughest som gick av stapeln idag drog 3,000 deltagare och mångdubbelt fler åskådare, på cykelfronten hade Obbola  kallat till allmän byggdag. Umeborna hade fullt upp med andra ord, ändå blev vi till slut tre som drog till skogs, från Ersboda via Nydala- och Carlslids-stigarna till Gimonäs-spåret och vidare ner mot Grössjön.
Kul och stökiga stigar hela vägen i princip, lätt fuktiga av veckans regnande. Blöthålen var välfyllda och alla rötter lite förrädiskt halkiga. Vi höll uppe tempot för att hålla oss varma, den här våren är onekligen av det allra kallaste slaget. Det har inte varit många dagar där tempen ihållande varit över tiostrecket, idag var det +6 och mestadels mulet. En fryslort som jag har det lite kämpigt. Måtte en varm sommar följa på en kylig vår!
En bit över 2 mil hamnade rundan på om jag höftade till det rätt på Eniro. Som om jag inte blev nog trött av det rundade jag av med en löptur efter hemkomst, men det ska jag skriva ett annat inlägg om ty jag har ju varit i shoppingtagen här i veckan ;)




2 kommentarer:

  1. Det är sällan man skylla på vädret för även "fryslortar" kan hålla sig varma...eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan alltid skylla på vädret.

      Radera