fredag 8 maj 2015

Cykelns dag lördag 9/5 - kom och cykla med mig!

Women's Ride Day

Hur ska högtidsdagen cykelns dag firas om inte med ett (eller gärna flera) cykelpass? By Bike har tillsammans med bl.a. She Rides slagit ihop cykelns dag med Specializeds Women's Ride Day - d v s vi kör några cykelpass med och för tjejer. Jag ska köra ett MTB-pass, mitt första pass som nån slags ledare (huuuu, läskigt...) med inriktning teknik, lågfartsmanövrering, några hinder och hantering av cykeln i största allmänhet. Det blir inget stort, avancerat och fancy men väl några övningar som jag själv tyckte var rätt kul att prova ut :)
Vi far från By Bike vid 10:30. Efter mitt pass återsamlas vi sen  på By Bike och multisportaren Henrik Enberg tar över mountainbikegruppen för vidare färd mot för mig okänt mål, jag hänger förstås med på det också!
Se schemat för dagen på:  bybike.se/womens-ride-day/

Hoppas vi ses!

Ett par bilder från dagens arbete lekstund med att klura ut 
och iordningställa övningar inför morgondagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar