onsdag 27 augusti 2014

Det har regnat "lite" på stigarna

Efter sommarens torka

Känns otäckt mycket som höst redan tycker jag, många tankar börjar ploppa upp nu om träningsstruktur, nya mål, alternativa träningsformer och vardagen som kommer ta vid efter sommarens varma glättighet. Lär komma en del filosoferande inlägg på temat framöver. Har ändå varit ut och testat stigarna under och efter det myckna regnandet. Det var blött...


...och blev blötare...

...och sen hamnade vi i en sjö.

Jag roas måttligt av denna vattenlek. Kanske för att min teknik på blött underlag är smått undermålig, kanske för att jag gillar att ha torra fötter, kanske för att jag inte alls gillar att simma. Hösten kan vara sanslöst vacker och jag har goda minnen av underbara höstturer, förbehållet då att "mina" stigar hållt sig någorlunda torra. Hör vädergudarna min bön tro?
Sällan har jag varit så på helspänn som när vi åkte nerför ett litet Hässningberget i vätan, det går en väldigt fin linje mellan att ha respektive inte ha grepp. Gick väl ändå bra den här gången, fast nu ser jag helst att solen kikar fram snart igen och bjuder upp till sensommardans i skogarna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar