onsdag 11 januari 2012

Mountainbike på vinterstigar

Utlovade lite snöbilder tidigare i veckan, så efter jobbet idag tog jag min cykel, mina lampor och min kamera och for till Stadsliden. Lite bilder från turen:

Cuben, min gamla trotjänare! 

Ser ut som att någon cyklat med ett par Nobby Nic här...



Försökte filma en snutt också, men det var inte så lätt med bara en hand på styret. Det var inte så mörkt som det ser ut, snön reflekterar mycket mer av ljuset egentligen. 



Och en liten karta över hur jag cyklade, det blev lite fram och tillbaka på en del stigar som var återvändsgränder, dessutom hittar jag inte särskilt bra i skogen så det blev lite förvirrat emellanåt.
Sträcka: 14.9 km (varav nästan 8 km stigcykling)
Tid:1h 15min
Medelpuls: 148

Ett tips till övriga cyklister: kom ihåg att lyfta eller bunnyjumpa cykeln över de korsande skidspåren! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar