tisdag 20 oktober 2015

Lekfullt och svettigt på "bakgården"

Ploj på hoj

Först och främst får jag kalla det här cykelpasset (i torsdags) för en liten milstolpe, det var nämligen första gången på den här sidan semestern som jag orkade ta mig till skogs för att cykla mellan två arbetspass! Vissa dagar är tröttheten fortfarande mer överhängande än "normalt" men de dagar jag känner mig normalpigg blir faktiskt allt fler, såpass att jag alltså hade energi till 1½ timme i skogen innan kvällspasset på labbet. Lika smygande som hypotyreosen kröp sig på motas den också bort, små små steg i taget.
Riggade GoPro:n på lilla Canyon. Den känns faktiskt väldigt liten efter alla turer jag kört på Enduron på senaste tiden. Fast så liten är den ju ändå inte, skulle kalla den rätt normalstor egentligen om än med otidsenligt små 26"  hjul då. I övrigt är den en lagom lätt och småflexig XC-hoj. Den är inne på sitt fjärde år nu, klart omodern alltså ;) Likväl grymt lekfull och lättmanövrerad, trampvänlig och i största allmänhet ganska lattjo att cykla på.
Körde ett blandat pass med några småtekniska passager och flowiga snabbstigar. Både lite uppför och nerför, även om det egentligen inte finns särskilt mycket av höjdmeter att hämta i Röbäcksskogen. På några ställen lutar ändå skogsgolvet lite grand åt nåt håll, en får vara glad åt det lilla. Kul var det likväl och efter passet fick jag njuta av känslan att en fysisk aktivitet faktiskt gett mig ny energi istället för att dränera mig på det!

Blandade bilder från olika kameravinklar och en liten film från mina bakgårds-stigar längst ner. Enjoy!





Landade nya FiveTens härom veckan, kör vidare på FreeRider -
awesome sko för plattisar! Mycket nöjd med de relativt nya Dainese-
knäskydden också, mycket sköna och lagom lätta för stigcykling. 


2 kommentarer: