torsdag 3 oktober 2013

Vacker skogscykling

Färgsprakande! Sådan är skogen just nu. Oerhört vackert. Vet inte om sångsvanarna som gled omkring på Grössjön är medvetna om naturens skönhet i dessa dagar, eller om de helt och hållet bara fokuserar på sin pågående/kommande resa söderut.
Till min stora förvåning var stigarna vid detta halvträsk snudd på snustorra, hade väntat mig mer av gyttjebrottning på två hjul, men icke. Det har väl varit en relativt torr höst hittills. Just denna dag sken t.o.m. solen - perfekt för att packa med sig en kaffetermos på turen. Fler såna här dagar tack!!




6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack tack. Verkligen lyx att ha så fin natur alldeles intill stan, på alldeles lagomt cykelavstånd.

      Radera
  2. Ja, många sådana dagar tack, det är härligt med torr stig + höst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Torr höst är milsvida bättre än blöt höst.

      Radera
  3. Naturen, vädret och underlaget känns som att det kunde vara här hos oss! :) Håller med om flera sådana här dagar!

    PS. Kommer att beställa hem ett par FiveTen skor, hur är de i storlekarna? Nu kör jag med mina gamla Haglögs crag q och har konstaterat att de också fungerar rätt så bra, får duga denna höst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Five Ten är "normala" i storleken. Jag gick efter den här storlekstabellen: http://www.rei.com/sizefinder/fiveten.html och måttade upp fötterna med en linjal. Brukar dra 39-40 i de flesta andra skor och FiveTen i 40 sitter som en smäck.

      Radera